Brief – budowa strony internetowej

Określenie potrzeb

Określenie potrzeb to właściwie najważniejsza kwestia w kontekście rozmowy o kwocie inwestycji. Na tym etapie nie wiem jeszcze czego dokładnie potrzebujesz, jak działasz, a zatem nie jestem w stanie nic wycenić.

W polu powyżej spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  1. Co sprzedajesz, jakie usługi/produkty?
  2. Komu? Kobietom, mężczyznom? W jakim wieku?
  3. Co klienci od Ciebie kupują? Przewrotne pytanie, ale jest najważniejsze w całym procesie. Klienci nie kupują butów do biegania, tylko lepsze wyniki, ochronę dla stawów, poczucie przynależności do właścicieli adidasów. Twój klient nie chce kupić młotka - klient chce mieć wbity gwóźdź.
  4. Jak sprzedajesz najwięcej w tej chwili? Polecenia i rekomendacje? Wyszukiwarka? Fanpage? Ludzie dzwonią czy zapisują się przez jakiś system? Czy kierujesz bezpośrednio do punktu stacjonarnego i nie ma opcji, że ktoś kupi coś przez telefon/maila?

Co chcesz, aby było na Twojej stronie

Tutaj warto zrobić to na zasadzie listy wypunktowanej. Spróbuj stworzyć prostą mapę podstron/zakładek na stronie, np.

  • Strona główna - zawierać będzie "sekcje" prezentujące skrócone informacje z najważniejszych działów, zatem trochę o firmie, trochę o usługach, trochę o tym, jak znaleźć firmę wraz z przyciskami odsyłającymi w odpowiednie miejsca.
  • Oferta - wystarczy tylko ta strona, bo masz jedną usługę, czy masz ich więcej? Jeżeli ofertujesz kilka usług, każda z nich powinna znajdować się na oddzielnej podstronie. Stwórz wtedy podpunkty, które będą symbolizowały kolejne strony i punkty oferty.
  • Portfolio wykonywanych prac/galeria - super, jeżeli jest się czym pochwalić - to swojego rodzaju magnes na klientów.
  • Rekomendacje - opinie żywych ludzi to OGROMNA wartość w budowaniu zaufania do własnej marki.
  • O mnie/o firmie - kim jesteś, skąd masz wiedzę, jak podchodzisz do tego co robisz, dlaczego to Ciebie warto wybrać, certyfikaty, uprawnienia itd.
  • Kontakt

Oczywiście nie musisz stosować takiego układu, bo każda firma i każda strona zbudowana jest z trochę innych elementów, ale takie rozpisanie Twojego własnego pomysłu, pozwala nadać mu pewne ramy, na podstawie których można jakkolwiek ocenić potrzeby nakład pracy i oczekiwane funkcjonalności.

Twoja konkurencja

Spróbuj podać linki do strony Twoich największych konkurentów. Czy są to firmy lokalne, czy działasz "bez granic"? Do każdego z konkurentów spróbuj dodać krótką notatke nt. tego w czym są lepsi, bądź gorsi od Ciebie.

Twoja firma

Czy Twoja firma posiada logo? *
Czy potrzebujesz logo? *
Czy masz określone ramy kolorystyczne używane w firmie? *
Jakie funkcjonalności są przez Ciebie oczekiwane?
Czy posiadałeś wcześniej stronę internetową? *